.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برگزاری مراسم بزرگداشت شيخ موسي در بندپی بابل

مديركل اوقاف مازندران گفت، توسعه امامزاده‌ها و اماكن متبركه درهر منطقه‌اي منشا توسعه عمران و آباداني در آن منطقه است.
به گزارش خبرنگارشمال نیوزدر بابل، حجت الاسلام سيف الله سهرابي در مراسم بزرگداشت حاج شيخ موسي بندپي شرقي يكي از عالمان بزرگ كشور در منطقه شمال كشور بااشاره به اینکه، توسعه امامزاده‌ها و اماكن متبركه درهر منطقه‌اي منشا توسعه عمران و آباداني در آن منطقه است ، افزود: توسعه منطقه شيخ موسي نيز بايد مشكل جاده ، آب و آسفالت اين منطقه حل شود.
وي افزود : بارگاه شيخ موسي مكان بسيار مقدسي است كه سالانه هزاران نفر از مردم كشور در مراسم گراميداشت اين عالم بزرگ شركت مي:کنند.
سهرابی بیان داشت : براي توسعه بارگاه اين عالم فقيه هئيت امناي جديد انتخاب شدند تا با پيگيري و ارائه برنامه مناسب نسبت به توسعه اين مكان متبرك اقدام كنند.
مديركل اوقاف مازندران تصریح کرد: در سال جاري بارگاه اين شيخ بزرگ جزو احداثي‌هاي اوقاف مازندران قرار گرفته و بيش از 30 ميليون تومان اعتبار براي آن لحاظ شده است.
وی گفت: مردم بندپي از معتقدترين مردم مازندران بوده كه همواره حامي رهبر و پيرو ولايت فقيه هستند.
وي با اشاره به اينكه منطقه بندپي داراي موقوفات زيادي است، افزود: بيشترين درآمد موقوفات از نذورات مردمي است كه اين نذورات بايد با دستور ولي فقيه براي بازسازي موقوفات و امامزاده‌ها هزينه شود.
وی : فروش موقوفات بدون اجازه نماينده ولي فقيه را غيرقانوني برشمرد و افزود: بسياري از افراد نسبت به موقوفات بي‌توجه بوده و بدون اذن ولي فقيه اقدام به فروش موقوفات مي‌كنند كه اين كار غيرقانوني است.
سهرابی : با تقدير از خدمات ارزنده حجت‌الاسلام محمد زمان خليلي رئيس اوقاف بندپي اظهار داشت: تاكنون با تلاش و پيگيري حجت‌الاسلام خليلي موقوفات زيادي در بندپي شناسايي و احيا شده است كه با توجه به موقوفات زياد منطقه بايد تلاش بيشترانجام شود تا موقوفات بيشتري شناسايي و احيا شود.
وی : رعايت عفاف و حجاب در امامزاده‌ها را الزامي برشمرد و افزود: براي رعايت حفظ و شعائر اسلام و احترام به ساحت مقدس امامزادگان در برنامه تدوين شده اوقاف مازندران تا پايان سال جاري استفاده از چادر در امامزاده‌ها الزامي مي‌شود.
سهرابی بیان داشت : در سه ماه اول سال جهاد اقتصادي 25 هزار متر مربع از موقوفات جديد كشف شده است.
وي افزود: در سال جهاد اقتصادي كه از سوي رهبر معظم انقلاب نامگذاري شده است يكي از فعاليت‌هاي اساسي اين اداره كل زنده كردن موقوفات و عمل به نيات واقفان خيرانديش است كه با همت و تلاش كاركنان اوقاف مازندران 25 هزار متر مربع از موقوفات جديد كشف شده است.
مديركل اوقاف و امور خيريه مازندران با اشاره به وجود موقوفات بسيار زياد اين استان كه هنوز كشف نشده است، تصريح كرد: مردم و مسئولان بايد با ادارات اوقاف همكاري كنند تا قدم شايسته‌اي در اين زمينه برداشته شود تا به نيات واقفان خيرانديش عمل شود.
سهرابی افزود: اين موقوفات جديد از شهرستان‌هاي قائمشهر، نوشهر، آمل، محمودآباد و لاريجان بوده‌اند كه داراي رقباتي از جمله زمين، مغازه، شاليزاري، مرتع و زمين مزروعي است كه ارزش تقريبي آنان حدود 8 ميليارد ريال است.
وي گفت: استان مازندران داراي بيش از 14 هزار موقوفه است كه براي حفظ و نگهداري آن نياز به همت همه‌جانبه مردم، متوليان و مسئولان است.
سهرابي گفت: 200 امامزاده ميزبان برگزاري مراسم جشن حضرت ولي عصر (عج) در استان مازندران بوده‌اند.
سهرابی بیان داشت : اين مراسم‌ها و جشن‌ها كه از سوي ادارات اوقاف و امور خيريه شهرستان‌ها و با همكاري هيئت امناء اماكن و بقاع متبركه در شب و روز آن امام غائب برگزار شد سخنرانان به سخنراني و اهميت و جايگاه آن امام همام و وظيفه مردم در عصر غيبت پرداختند و مداحان به مديحه‌سرايي و مولودي‌خواني پرداختند.
مديركل اوقاف و امور خيريه مازندران تصريح كرد: از جمله فعاليت‌ها در اين ايام برگزاري 50 نمايشگاه مشق عاشقي در امامزادگان و بقاع متبركه بوده است.
درادامه رئيس اداره اوقاف و امور خيريه بندپي بابل در مراسم بزرگداشت حاج شيخ موسي بندپي شرقي نیزافزود: حاج شيخ موسي بندپي يكي از انسان‌هاي بزرگ و گرانقدر در طول تاريخ اسلام بوده است كه با پيروي از ائمه معصومين و حفظ شعائر اسلامي املاك زيادي از ييلاق و قشلاق خود را وقف عام كرده تا هزينه موقوفات صرف كمك به فقرا و بينوايان شود.
حجت الاسلام محمد زمان خليلي اظهار داشت: احياي وقف يكي از شعائر اسلامي است كه در روايات از آن به عنوان صدقه جاريه ياد شده و در اين باره بايد در حفظ و تعظيم شعائر اسلامي تلاش كنيم.
وي افزود: استان مازندران داراي 13 هزار و 504 موقوفه و 121 هزار و 766 رقبه است كه در اين باره منطقه بندپي داراي 920 موقوفه و 2 هزار و 500 رقبه است.
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه بندپي شهرستان بابل بيان داشت: استان مازندران با دارا بودن يك‌هزار و 231 امامزاده نخستين استان كشور در پذيرش دين تشيع بوده است و وجود 30 امامزاده در منطقه بندپي از افتخارات اين منطقه است.
وي افزود: استان مازندران داراي 3 هزار و 615 مسجد، 2 هزار و 506 حسينيه و تكيه است كه در حوزه اوقافي بندپي 197 مسجد و 108 حسينيه و تكيه وجود دارد.
وي درپایان بيان داشت: در منطقه بندپي بسياري از مردم كه منتسب به آن حضرت بوده بسياري از املاك، مراتع و مزارع خود را وقف امور خيريه، تداوم نهضت حسيني و تعزيه‌داري سيد‌الشهدا كرده و كمتر مراتعي در فيروزجاه شهرستان بابل وجود دارد كه به صورت كلي و جزيي وقف نباشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.074 seconds.